spaanse schoonheid, wonderlijke wandelingen en andere alliteraties

Nu school terug begonnen is heb ik eindelijk tijd gevonden om een artikeltje te schrijven (raar genoeg heb ik nu opeens meer tijd haha, in de vakantie had ik het zo druk! en de eerste schooldagen heb ik nog nooit huiswerk, dus ja) over mijn avonturen in de Picos de Europa (in Spanje), een van de mooiste plekken waar ik ooit ben geweest. Ik was er 10 dagen en dat zag er zo uit:

dag 1 & 2 ∇

Processed with VSCO with a6 presetProcessed with VSCO with c1 preset
a p a r t e  a u t o  a v o n t u r e n
in de auto naar spanje a.k.a veeeeeeeeeeeeeel muziek luisteren, (proberen te) slapen, eten, praten en in 587634129 verschillende houdingen zitten

Processed with VSCO with c1 presetProcessed with VSCO with a6 presetProcessed with VSCO with a6 presetProcessed with VSCO with a6 preset
Processed with VSCO with a6 preset
f a n c y   F r a n s   f a m i l i e v e r b l i j f
een nachtje slapen in Frankrijk op doorreis ft. een mega luxe zwembad + jacuzzi, superlieve mensen, keilekker eten en een goei bed (wat heb je nog meer nodig?)
Processed with VSCO with a6 presetProcessed with VSCO with a6 preset

Processed with VSCO with a6 preset
P o s a d a ‘ s   p r a c h t i g   p a r a d i j s
aangekomen in ons keigezellig huisje (/blokhutje) in Posada de Valdeon, een klein dorpje in de Picos de Europa (kijk hoe mooi dat uitzicht met de bergen!!)

i d y l l i s c h e   i n k o p e n
*flashback*
een tussenstopje in Potes (een halfuurtje rijden van Posada) om inkopen te doen en de Spaanse sfeer op te snuiven voor we naar ons huisje gingen

dag 3 ∇

Processed with VSCO with hb2 presetProcessed with VSCO with  presetProcessed with VSCO with a6 presetProcessed with VSCO with a6 presetProcessed with VSCO with a6 presetProcessed with VSCO with a6 presetProcessed with VSCO with a6 presetProcessed with VSCO with a6 presetProcessed with VSCO with a6 presetProcessed with VSCO with a6 presetProcessed with VSCO with a6 presetProcessed with VSCO with a6 presetProcessed with VSCO with a6 presetProcessed with VSCO with a6 preset

g e k k e   g e i t e n   g e z i e n
keimooie wandeling gemaakt vanaf Cain door een soort kloof met zoooooo’n mooie uitzichten, niet normaal!

dag 4 ∇

Processed with VSCO with  preset

iPiccy-collage 2.jpg

Processed with VSCO with hb2 preset

Processed with VSCO with g3 preset

Processed with VSCO with  preset

Processed with VSCO with hb2 preset

m i d d a g m a a l   m e t   m i j n   m a k k e r s
nieuwe dag, nieuwe wandeling. deze keer inclusief middagmaal tussen de koeien en paarden en vlinders en keimooie uitzichten op de top van de berg.

dag 5 ∇

b a d d e r e n   b i j   b e s t   b r e d e   b e e k
(aka ‘ een meer’, maar dat begint niet met een ‘b’)
w
andelshort en bergbotinnen uit en een kleedje met mijn andere ‘bergbotinnen’ (zoals mama mijn Dr. Martens noemt) aan et voila, klaar voor de dag. we bezochten Riano (niet zo heel veel te zien, wel goede kaaskroketten!!) en zwommen in een meer dat helemaal voor ons alleen was, zalig!

dag 6 ∇
Processed with VSCO with b1 presetiPiccy-collage4848Processed with VSCO with a6 presetProcessed with VSCO with a6 presetProcessed with VSCO with a6 presetiPiccy-collage9999992019-07-27 09.07.43 1.jpg
w o n d e r l i j k e  w o l k e n   w a n d e l i n g
wandelen in de regen (maak dat mee in Spanje) en tussen de wolken (omdat we zo hooog zaten) in een keimooi gebied, weer helemaal nieuw en anders dan al onze andere wandelingen, zo tof!

dag 7∇
iPiccy-collage98745632100.jpgProcessed with VSCO with a6 presetProcessed with VSCO with a6 presetProcessed with VSCO with a6 preset
Processed with VSCO with a6 preset
a p p e l t a a r t   a f s p r a a k
weer een dag regen. we vulden de dag met slapen, lezen, film kijken, de beste appeltaart ooit eten en toch nog een kleine wandeling maken tussen de regenbuien door.

dag 8∇
Processed with VSCO with  presetProcessed with VSCO with a6 presetProcessed with VSCO with a6 presetProcessed with VSCO with a6 preset69855154_469998040257526_5095333098694901760_n (1)Processed with VSCO with a6 presetProcessed with VSCO with a6 presetProcessed with VSCO with a6 presetProcessed with VSCO with a6 presetProcessed with VSCO with  preset
k o p p i g e   k n o l
na de regenachtige dagen kwam deze dag als een aangename verrassing. we batmintonden in de zon, ik zat na 2 jaar weer eens op een paard (deze keer wel met een veeeeel mooier uitzicht dan in de manege)(ik had wel een koppig paard die de hele tijd iedereen voorbij wou steken, voor de rest was ie wel heel lief :)) en bij zonsondergang gingen we nog gezellig iets drinken in Posada.

dag 9∇
Processed with VSCO with b1 preset888888.jpgProcessed with VSCO with a6 presetProcessed with VSCO with a6 presetiPiccy-collage12345678910258.jpgProcessed with VSCO with a6 preset

Processed with VSCO with a6 preset

Processed with VSCO with a6 presetProcessed with VSCO with a6 presetProcessed with VSCO with a6 presetProcessed with VSCO with a6 presetiPiccy-collage77.jpgProcessed with VSCO with a6 presetProcessed with VSCO with a6 preset
k o d d i g   k a b e l l i f t j e
in Fuente De met een kabelliftje 800m omhoog (ons mama had nogal stress, amai) naar de top van de berg met een meeeega mooi uitzicht, echt wauw! nadat we waren uitgekeken wandelden we helemaal terug naar beneden, waarbij we onderweg langs de mooiste plekjes kwamen.
s m a k e l i j k   s p i j s
van al dat wandelen kregen we toch wel een hongertje dus gingen we uit eten in Potes.

dag 10∇
b e h a a g l i j k e   b e n n y
deze dag heb ik geen foto’s getrokken, we hebben gewoon de hele dag gelezen, gechilld, gezwommen, gegeten en gerust. ooh en we hebben onze eigen wandelstokken gemaakt 🙂
(ik heb de mijne benny gedoopt hihi)

dag 11∇
Processed with VSCO with a6 presetProcessed with VSCO with a6 presetProcessed with VSCO with hb2 presetProcessed with VSCO with  presetProcessed with VSCO with a6 presetProcessed with VSCO with a6 preset

Processed with VSCO with a6 presetiPiccy-collage77777777.jpgiPiccy-collage4545456.jpgProcessed with VSCO with a6 presetProcessed with VSCO with a6 presetProcessed with VSCO with a6 presetProcessed with VSCO with a6 preset
p i t t i g e   p a s s a g e
voor onze laatste dag in de Picos stond er nog een zware wandeling op de planning, het plan was namelijk om 1200 m te stijgen over 4km (best zwaar dus, vond ik toch) en daarna die afstand en hoogtemeters weer te dalen. Helaas waren we te laat vertrokken en kon ons mama niet zo goed meer mee, dus zijn we moeten terugkeren na 950m stijgen (ookal een heel stuk, dus ik was wel trots op ons). de wandeling was wel echt zo hard de moeite!! we hebben keiveel mooie dieren/planten/uitzichten gezien!

__________________________________________________________________________________
Tot zover al mijn avonturen in de Picos de Europa, een van de mooiste plekken waar ik ooit al ben geweest! Ik heb niet zo suuuuperveel foto’s getrokken, maar op degene die jullie hier konden zien ben ik best wel trots, al zeg ik het zelf 🙂 Ik heb vooral kei hard genoten van de reis en van het trekken van de foto’s, dus daarom wil ik deze reis toch een plekje op mijn blog geven! Er komt binnenkort nog een artikel over mijn avonturen in Spanje aan, maar dan met foto’s van aan de zee 🙂

liefs,

Advertenties

4 gedachten over “spaanse schoonheid, wonderlijke wandelingen en andere alliteraties”

1. Goed, waar boek ik mijn vliegticket? 😉 Nee grapje, maar wat een mooie omgeving! Zo idyllisch en rustgevend. En je foto’s zijn zoals altijd weer prachtig, leuk om te horen dat je zo’n fijne vakantie had.